söndag 18 september 2011

Morfar och mormor Hillevi

Innan vi åkte hem körde vi förbi Williams morfar och mormor Hillevi. Visserligen träffade vi dem igår på kalaset, men eftersom vi inte träffas så ofta så kände vi att vi ville få en stund till med dem, när vi ändå var i "krokarna".

De bjöd oss på middag på Byakrogen och sen blev det lite eftermiddagsfika med kaffe och glass. Vi orkade inte ta in Williams matstol, men han är ju så stor nu så det funkar att sitta på en vanlig stol. Vi "bullade" upp med lite dynor och vips så satt han som i en kungastol och njöt av sin glass. Sötisen.

Morfar försöker lära William spela dragspel.
-Hur det lät? Tja, vad ska jag säga... Han är inget musikaliskt underbarn...än... ;)

William somnade innan halv 8 i bilen och sov hela vägen hem och sov vidare när jag burit upp honom i hans säng. Nu hoppas jag bara han sover heeela natten ända till 06.30. Det vore rekord i så fall. 10 h är det han brukar sova varje natt. Oavsett när vi lägger honom. Vilket i så fall skulle innebära att han vaknar innan halv 6... Tja det får jag väl stå ut med om jag har otur. Är sååå trött efter en helg med alldeles för lite sömn.

1 kommentar:

Emelie sa...

Klart stora killen kan sitta på vanlig stol!! Han ser så mysig ut din pappa och man kan inte ta miste på hur stolt han är över sin dotterson!!

Kika in hon mig, du har blivit utmanad!!:)

KRAM!!