söndag 15 maj 2011

Långhårsmodell...

Har idag suttit modell åt en tjej som tar gesällen. Proven gjordes på Kungsmadskolan och ett av delproven var just långhårsuppsättning. Hon har övat på mig några gånger tidigare och det har varit kul och väldigt skönt att bara sitta och bli ompysslad. LYX!
Idag var det på tid och "domarna" går runt och granskar vad och hur de gör. När tiden är ute får alla modeller sätta sig i ett rum där domarna åter igen granskar det färdiga resultatet. De känner, petar och kollar från olika vinklar. Eftersom helhetsintrycket ska bli bra sminkade jag mig, tog på den "lilla svarta" och strassmycken. Nu vet jag hur en kossa på en kreatursmarknad känner sig... hehehehe...
Här är resultatet... Fint va!?

Helhetsbilden blev lite dålig då jag tog den själv i spegeln...

Jag håller tummarna att Malin blir godkänd och får sin frisörlegitimation!!
P.s... Malin fick MVG på uppsättningen... Skit kul!

Inga kommentarer: