torsdag 28 oktober 2010

Första natten i eget rum!!

Jag har nu flyttat in Williams spjälsäng i hans rum i en förhoppning om bättre sömn och sovvanor. Han har tidigare legat i vårt rum, men eftersom han vaknar varannan timme hela nätterna så kände jag att en förändring är ett måste. Jag funderar också på att sluta amma på natten då jag tror att han bara ammar av vana och inte av behov. (Han kan liksom inte vara hungrig varannan timme!!!)
Så igår somnade han som vanligt efter att jag ammat honom i min säng, men då bar jag in honom i hans rum. Det gick bra! Phu!!

Han vaknade första gången kl 00.30. Jag gav då honom välling och han somnade om och sov till 03. (Kanon ju!!!) Visserligen var jag mer död än levande så jag bar in honom till oss och så somnade vi om båda två. Sen fick han sova hos mig resten av natten. (Han vaknade som vanligt flera gånger och ville amma men det kändes liksom okej eftersom jag vet att en förändring e på G)
Man kan säga att vi gjorde en mjukstart...















Rummet börjar nu bli klart. Det som saknas är en taklampa, en canvastavla (foto av William) och en finare fönsterlampa sen e jag nog nöjd med det stora hela tror jag. Det sista jag fixat i rummet är två runda blå mattor (från Ellos) och hängt upp några fotografier på William och oss.

Inga kommentarer: