torsdag 22 april 2010

Babycafé på Skogslyckan

Tjugo i tio var jag klar. William satt i bilen och vi var ute i god tid. Såg fram emot första besöket på Skogslyckans "Babycafé". Mammor/pappor med sina barn i åldrarna 0-12 månader sjunger, leker och fikar. Jag och Ann hade bestämt oss för att kolla läget. -Ön....ön...ön....... lät bilen. Inte "Wrooom" som det borde. Nej! Bilen startar inte!! Suck!! Okej, till handling!! Startkablar.................. check! Nån snäll granne hemma???....................... check! Rulla ut bilen, rigga kablarna, nu vrider vi om nycklarna. -Ön...ön...ön.......... Okej, jag testar igen. -Ön...ön...ön.................. -Nej!!! Det händer inte, inte idaaaag! Jaha, vad ska jag göra nu??? Bilen e riktigt död. Tja, vädret e ju ok, jag chansar, om jag går raskt hinner jag kanske vara med en stund. Sagt och gjort, bädda ner stackars William i vagnen (som suttit ledsen i bilen under allt stohej). Power walking mum på väg! Tog ca: 30 min. Tyvärr missade jag sångstunden men kom precis lagom till fikat. ;) William var på strålande humör. Fast det ser det inte ut som på fotona. Kan han redan ha tröttnat på fotoblixtrarna?? Ella däremot visar sin bästa sida för fotografen. Det var verkligen trevligt, så nästa vecka ska vi dit igen och då tänker jag gå, så jag vet att jag verkligen kommer i tid.

Inga kommentarer: