tisdag 9 februari 2010

Vecka 41 med Mitt Lilla Hjärta dvs +1 vecka

Jaha, då har jag gått en vecka över tiden... Faktiskt så har det inte varit jobbigt eftersom jag kände det på mig och var helt inställd på att gå över minst en vecka. Jag t.o.m hoppades ju på det ;-) Men nu vill jag inte gå över mer... Nu vill jag ha min bebis i min famn och inte i min mage. Fortfarande mår jag jätte bra och känner inget specielt. Lite molande värk i magen ibland (ung. som när man e jätte skitnödig...*fniss*), men inget som gör ont eller är jobbigt. Hoppas nu bara att förlossningen gå lika bra som hela min graviditet har varit och att inga komplikationer uppstår, det är väl det som man funderar mest på nu när man bara går här hemma o "skrotar". Hämtat från internet: De flesta går över tiden någon dag eller mer, för många blir varje dag efter beräknat datum en lång dag med en otålig väntan på att förlossningen ska starta. Barnmorskan kommer att boka in en tid för igångsättning om bebisen inte kommer ut innan 42 fulla veckor. Försök att njuta av tiden du går på "övertid" och vila. Fördelar med att gå på övertid: •Du får lite extra tid på dig att förbereda dig själv inför förlossningen •Din kropp hinner förbereda sig på förlossningen •Livmodertappen blir mjuk och öppnar sig •Hormonet relaxin mjukar upp dina bäckenfogar •En förlossning som startat av sig själv är bäst så länge graviditeten har varit komplikationsfri -Tja... låter väl rätt så positivt... eller?!

3 kommentarer:

sara & Love sa...

Hej Marie.
Ja nu får eran lille bebis komma ut, Love längtar efter sin nya kompis:)
kan förstå att det börjar bli segt o vänta nu men när man minst anar det........(blir ju rätt tajt därinne till slut).
Vi önskar er all lycka o tänker på er. Kram Love Robban & sara

ulrika sa...

Hej Marie,
Förstår att längtan är stor, vi längtar oxå att få se vad det är för en liten "bebbe" som snart tittar ut!
Hoppas att du får en fin förlossning nu när graviditeten gått så bra. Har varit in o läst flera gånger, men aldrig skrivit något men nu har jag kommit på hur man gör (Jag o datorer???)
Vi önskar er all lycka,
Många bamsekramar Ullis,Mårten,Anton o Wilma +(Hundarna)

Misan-Maries blogg sa...

Tack söta Sara o Ullis för lyckönskningarna!!

Kul att Du skrivit Ullis! Längesen vi hördes av! Vi får väl komma upp till er i sommar o visa upp underverket... Krama din familj.