torsdag 4 februari 2010

+2 dagar och MVC besök

Var väldigt orolig och nervös när jag gick till MVC idag. Hade nämligen inte känt bebisen sen i går kväll... Bebisen brukar alltid ha en mycket livlig stund när jag gått och lagt mig på kvällen och på förmiddagarna... men ingenting... Försökte buffa på den för att få lite gensvar men ingenting... När jag berättade detta för Eva, barnmorskan, skickade hon genast upp mig på "britsen" så vi kunde lyssna på hjärtljuden... Det var lååånga sekunder innan jag hörde det ljuvliga ljudet av bebisens hjärta. Lät helt ok. Precis som det ska va. GISSA om jag blev lättad!! Hon buffade på bebisen och hjärtfrekvensen ökade, precis om det ska... Däremot låg mitt blodtryck för högt. Kan bero på förkylningen, men hon ville att jag skulle vara uppmärksam på förändringar med mig (ex. huvudvärk eller liknande) och bebisens rörelser. Nu på em kände jag lite sparkar och rörelse... phu... känns skönt!

Inga kommentarer: