lördag 4 februari 2012

MELODIFESTIVALEN I VÄXJÖ

VILKEN HÄRLIG HELKVÄLL!!!
God buffetallrik och vin i mängder på I11 sen en tripp över till det intilliggande VIDA ARENA där vi tog en "vätskepause" i baren innan vi letade rätt på våra sittplatser. Let the show begin! Å vilken show sen.
I love melodifestivalen!!!

Vår vy över arenan. Bra platser där vi definitivt inte missade nåt vare sig på scen eller i greenroom.
Sean Banan - kul låt som jag tippade skulle gå vidare

Kvällens sämsta låt - Intetsägande

The Moniker - Kvällens besvikelse. Hade förväntat mig mer av honom. Lät nästan lite surt emellanåt.

Afrodite - Tillhör inte mina favoriter.

Dead By April - Okända för mig men populärast om man lyssnade på publikens jubel. Låten blev bättre och bättre. En av mina favoriter.

Marie Serneholt - Skön låt. En av mina favoriter. Besviken att hon inte gick vidare.

Thorsten Flinck - Skrällen! Men jag trodde han skulle gå vidare. Faktiskt så gillade jag låten.

Loreen - Favoriten! Kvälllens absolut bästa låt! Kan nog bli årets vinnare!!

Min gissning stämde:
Loreen och Dead By April direkt till Globen och Sean Banan och Thorsten Flinck till andra chansen. Dock hade jag gärna sett Marie Serneholt oxå gå vidare, istället för Sean Banan.

TACK TACK TACK Malin för att du tog med mig! Sååå jävla kuuuul!!!

Inga kommentarer: