lördag 18 februari 2012

2 års släktkalas

 Både min och Petrs familj samlades för att fira vår lilla fina 2 åring. 18 st blev vi. Potatisgratäng, grillad fläskytterfilé, rosépepparsås, beasås och så en smarrig sallad till det stod på menyn. Precis när Peter skulle börja grilla började det regna. Men hallååå liksom!!?? Regn!! Häromdagen var det 15 minus och idag regnar det. Så typiskt va?! Men jisses så gott köttet blev ändå. Grillar gör vi året om. Love it!

William kusiner; Albin, Natalie, Max, Alva, och Emelie. Vi saknade Mathilda och Rebecca som tyvärr fick stanna hemma pga feber.

Ja må han leeeva, ja må han leeeva....
Ett fyrfaldigt leve för William, han leve... HURRA HURRA HURRAAAAA!!!

Tårtat som jag gjort själv blev jag mycket nöjd med. Fyllde tårtan efter min mormor Linnéas recept. Med vanilkräm och jordgubb/hallongrädde. En riktrigt sommartårta som även passar passar på vintern.
Bilden har jag gjort i photoshop och sen mailade jag den till en kille som gör ätbara tårtbilder. Faktiskt så var det via Tradera jag hittade hans verksamhet.

En lycklig 2 åring! Min underbare goe son!
(Om ni undrar varför duken ser så kladdig ut så är det så att barnen fick kritor och fick skriva och måla hur mycket de ville på den. Kul tidsfördriv för dem.)

Williams namne... Farfar Per och morfar Christer.

Paketöppning. Gissa om han var ivrig. =) Han hade dock tjuvstartat med några paket eftersom det kliade sååå i hans fingrar av alla paket som låg på paketbordet.


Hur gulligt är inte detta då?! William gick runt och tackade alla med en kram. Här får morbror Jan en kram..

Kusin Max pussade William på huvvudet... Sååå sött!!

Oj! Så mycket fint William fick!!! Så många roliga och bra saker. TACK alla!!!

Inget kalas utan fiskedamm. Alla måste ju få något gott och en liten leksak med sig hem. Ja, även de stora tjejerna. Ett mini "fyra i rad" låg i deras påsar. William som inte äter godis än fick russin och annan torkad frukt.

Klockan 20 gick vi hem till oss och kollade på melodifestivalen. Hm... Finns det hjärterum, finns det stjärterum om man säger så... hihihi...
Tack fina goa familj för en jätte härlig dag och kväll!! Tack för att ni hjälpte oss att göra Williams dag såå speciell.

Inga kommentarer: