lördag 11 februari 2012

2-års kalas med Thomas tåget!

Williams allra första riktiga barnkalas med sina kompisar. Vi hade inget förra året när han fyllde 1 år. Så i år kände jag att jag ville ordna ett för honom. Vilket verkligen blev en fullträff. En hel del jobb både innan och efter men ack sååå värt det.

Här är resultatet av Williams och mitt kalasbak. Minikladdmuffins med Kinapuffar, Hallongrottor, minichokladbollar och så en gräddtårta (efter min mormors recept) med Thomas tåget bild på förstås.
Tror bestämt en liten kille är lite sugen...

Så här blev dukningen med Thomas tåget temat. Passar ju perfekt tillsammans med ljuståget som William fick av Kerstin när han föddes.

Gästerna har börjat komma.

Den yngsta på kalaset. Judith 8 månader. Såååå goosig!

-Ja må han leeeva, ja må han leeeva....
Givetvis fick William blåsa ut ljusen själv vilket han klarade alldeles galant.

Födelsedagsbarnet får börja...

Alla goa ungar!

Filippa och Ludde testar sina Thomas tåget "blåsormar".

Charlie och William har också hittat blåsormarna.

Gott med fika.

Lite skönsång efter maten. William och Agnes stämde i med en duett... hihihi... sötisar!

En av favoritlekarna. Köra runt med leklådan! Den tappade hjulen några gånger. Den är nog inte gjort för vilda körlekar... hihihi... Men visst är det härligt när de leker och har så roligt oavsett ålder.

Obligatorisk fiskedamm. Varje barn fick en Thomas tåget påse där innehållet var anpassat efter ålder och kön. Med allt från majskrokar, russin, tablettask, minibok, såpbubblor, miniflipperspel m.m.


Suz och William busar med Charlie.

Malin och Suz stannade en stund längre, vilket både jag och William uppskattade. Pojkarna fick då lite korv och makaroner och sen tog de igen sig vid Bollibompa en stund.

Här är allt det fina som William fick idag. Jättebra presenter till en lycklig 2-åring!

TACK ALLA FÖR ATT NI HJÄLPTE MIG ATT GÖRA MIN LILLE GOSSES FÖRSTA BARNKALAS TILL EN MINNESVÄRD DAG!!! 
Han var helnöjd när han gick till sängs. Ni är guld värda! Ni och era fina fina barn!

Inga kommentarer: