söndag 6 november 2011

Helgens skånebesök i bilder...

William och Nikki hade lika kuligt ihop som vi vuxna så det blev en toppenhelg i Teckomatorp. God mat, gott vin, prat och skratt till klockan 3!! på natten... Oups, ingen hade märkt att tiden tickat så fort. Men det är väl så när man umgås med likasinnade och härliga vänner.

Men nu till det viktiga... ;) Vilka underverk våra små är!!!

De lekte så fint tillsammans, första gången jag sett William leka på detta sättet med något barn.

Här kommer Williams helg i bilder...
De satte på sig ryggsäckarna, vinkade hejdå och gick till Dagis. De satte sig i "prinsesstältet" för det var deras dagis.

De lekte med Nikkis leksaker och samsades jättebra i stort sett heeela tiden. Imponerande!


De dansade och jagade varandra.

De lade sig att vila mitt på golvet och sen när de låg där så blev det bus istället.

Det byggdes kojor, vilket var mysigt.

Gamla "dagisfröken" Marie sjöng och skojade... -Klappa fötterna när du är rikitgt glaaad...
Ibland kan jag faktiskt sakna arbetet som förskollärare.

Nikki och William skojade tillbaka genom att "prutta" mig på kinderna.

Vi hann även med ett besök på Busfabriken i Helsingborg och det gillades kan jag lova.


Jag är nog lite skadad, för av alla foton jag tog i helgen, fångades vi vuxna på knappt en handfull.. Hm... undras vad det kan bero på... ;) Inte för att jag klagar, för ärligt talat så står jag helst bakom kameran. Men jag tycker det är roligast att fota barn. Att lyckas fånga deras glädje, uttryck och lekfullhet är härligt.

1 kommentar:

Hej, jag heter Lina... sa...

Herregud så söta dom är, ett gulligt litet par!!! <3<3<3
Kramis Lina