måndag 15 augusti 2011

Nattvanor...

William har vuxit på mer än ett sett, han har nu gått över till en ny fas i livet där han inte längre är i behov av välling på natten. TJOHOOO!!!! Utan sover i sin säng ända till morgonen. Det har typ bara hänt av sig själv under sommaren.
Tror nog det beror lite på att han delat rum med oss när vi varit iväg och när han vaknat har jag bara lagt honom bredvid mig för jag vet att han då sover vidare utan välling. Funkar ju när man inte ska upp och jobba eftersom jag inte sover så bra med den lille virvelvinden bredvid. Sen de få nätter han vaknat hemma på natten har vi sövt om honom utan välling.
Nu vaknar han runt 6-7 tiden och då bär vi in honom till oss och han somnar nästan alltid om. SKÖNT!!Händer ibland att han sover i sin säng till både 8 och 9. Det e lyx!! I och för sig så e han fortfarande lite av en nattuggla. Somnar oftast inte före 21. Men det får la bli ändring på det oxå.

      Här sover han gott med sin gose och favvis pyjamasen "Babba".

Jag säger bara "pepparpeppar" och håller tummarna att detta kommer att fortgå eftersom det bara är tre veckor tills vi jobbar båda två och då behöver man verkligen få sova. Han också för att orka med sitt jobb "förskolan".

1 kommentar:

Emelie sa...

Men lille hjärtat, vad söt han e när han sover!! Tryggt med armarna utsträckta så där...Vackert!
Kram

Ps. Han kommer var sååå trött sen när han går på dagis av alla nya intryck, att han kommer somna som en stock, tidigare än ni trodde var möjligt;)