söndag 28 augusti 2011

Cykelfest

Vilken härlig kväll!
Cykelfesten på Hovshaga blev verkligen lyckad! Jag är så nöjd och har haft sååå kul! Träffat många härliga människor både gamla och nya ansikten. Ätit och druckit gott. Inte illa att bli bjuden på både mat och dryck en hel kväll. Ett riktigt roligt koncept det här.
Hur går en sån här cykelfest till då:
16.00 öppnar man kuvert nr1. Där står det var man ska cykla för att äta förrätt. Eftersom vi hade förrätten stod det i vårt kuvert: "Glöm inte att gästerna kommer om en stund och de är hungriga och törstiga."
16.30 ringde det på dörren och två mycket trevliga par klev in. Vi bjöd på Champagne och parmesanflarn. Till förrätt hade jag gjort "Pestopajer" på en rucculabäd. (fotot är taget vid att annat tillfälle, glömde fota förrätten)

17.30 öppnade vi kuvert nr.2 och där stod en adress som man skulle cykla till och bli bjudna på middag. Så spännande. Vart skulle vi? Vilka bor där? Vilka mer kommer dit? Alla paren cyklade till olika adresser. Vi hade tur och behövde inte cykla så långt.
18.00 ringde vi på och fick först varsen fördrink och sen bjöds vi på fläskfilélåda och ris. Jättegott.

19.30 öppnade vi kuvert nr:3. Nu skulle vi få reda på vart vi skulle cykla för att få efterrätt. Lika spännande denna gången. Våra cyklar var utrustade med en ballong och så hade vi fått en festpipa att blåsa i så fort vi mötte andra festdeltagare. Det blev mycket tutande kan jag säga. 230 cyklister på cykelvägarna på Hovshaga är svårt att missa.
20.00 serverades efterrätten som var en Pannacotta med kaffesmak och havreflarn. Riktigt gott!

21.15 öppnade vi sista kuvertet, där stod det var festan skulle vara. -  I FOLKETS PARK!! Trevligt! Vi stannade lite längre på sista stället innan vi cyklade ner till slutfesten där nu alla skulle samlas. Vi var helt helt gäng som tog sällskap ner.
Dansade gjorde jag, mycket! DJ:n spelade väldigt bra musik så man vara bara tvungen att stuffa, hela tiden.

Som jag anat så skulle jag springa på några som av nån anledning korsat min väg tidigare. När man började prata så hade jag haft deras barn när jag jobbade på förskola, några hade barn som gått på Hovshagaskolan, nån hade varit hemma hos oss och lagt golv, nån jobbade ihop med kompisar till mig. Tre stycken gamla revykollegor var också där.
På natten 02.00 när parken stängdes öste regnet ner. Iklädd klänning och bara en tunn jacka cyklade vi hem. Jag var som en dränkt katt när jag kom hem! Helt dyngsur! Då var det gott att krypa ner i sängen kan jag lova.

Inga kommentarer: