tisdag 14 december 2010

William 10 månader

Min älskade son, redan 10 månader.
Absolut de mest omtumlande, lyckligaste, underbaraste, roligaste, mysigaste 10 månaderna i mitt liv!! 

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,

Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig

och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan, två själar
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort, en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark

Du min fina, underbara son! Du är verkligen mitt allt. Jag älskar dig så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Guud , vad fin dikt.. <3
Kram emelie lundgren