tisdag 7 december 2010

Julstuga

Det är Domkyrkans församling som ordnar "Sjung med mig" där jag och William deltar varje fredag. Sirpa som är vår sångledare är hur skön som helst. William lyser upp och älskar verkligen de här stunderna. Nu närmar det sig jul och därför är det tyvärr juluppehåll. Men nästa termin ska jag självklart fortsätta gå.

Som en liten avslutning var alla grupper inbjudna på "Julstuga" i Hemmesjö. Vägen ut dit var ljuvlig att köra, så vitt, så vackert!!

Vi samlades i kyrkan där vi fick höra om julen och dess betydelse.
Sen gick vi över till församlingshemmet där de hade ordnat olika pysselstationer så vi kunde göra; julkort, bivaxljus, smällkarameller etc... Kul!

I mitten hade de dukat upp ett härligt julfikabord med julgröt, skinkmackor, rödbetssallad, pepparkakor, clementiner, choklad, skumtomtar, kaffe, julmust... Sååå gött!!
Jag gjorde några julkort, men man hinner inte sitta så länge när man har en snabb liten kille som gärna går sina rundor. Skönt ändå att han inte är blyg eller mammig utan gärna går på upptäcktsfärd på egen hand. Han är väldigt social fick jag höra. När han gick fram till nån oavsett om det var en vuxen eller barn så smilade han och visade intresse. Härligt! Mammas pojke!

Inga kommentarer: