torsdag 5 november 2009

Smålandskringlor

Fick mig ett "husmorsryck" idag...
Bakade Smålandskringlor -DUBBEL sats!! Det blev över 50 st. Första plåten blev lite misslyckad... Hm... i mina ögon iallafall, det blev nämligen inga kringlor för hålen försvann under gräddningen... Gjorde dem liiite för stora. :)
Men vad gör det... E jag extra sugen på en kringla kan jag ju bara ta ur påsen med de STORA kringlorna i. :)
Eftersom jag gjorde dubbel sats tar jag med mig en påse till Skåne i helgen. Vi ska på kalas, för brorsan, hans fru och Natalie fyller nu i dagarna. Natalie fyller tonåring! 13 år!!
Visst ser de goda ut... Sugen?? De smakade ljuvligt kan jag lova!
(Tryckte i mig 2 st... men säg det inte till nån...)
När jag va klar med alla plåtarna och ugnen ändå va på, slängde jag ihop en pizza till kvällsmat...
Nästa gång blir det nog bullbak!! :)

Inga kommentarer: