lördag 14 november 2009

Ekologisk Personalfest??!!

En annorlunda men mycket trevlig och händelserik personalfest. Detta fräscha bordet möttes vi av när vi kom. Det visade sig senare att en inhyrd kock skulle hjälpa oss att laga en 3 rätters vegetarisk meny på ekologiska varor.
Vi delades in i 4 grupper. Jag hamnade "Huvudrättsgruppen". 4 olika såser, Naanbröd, ugnsbakadegrönsaker och potatis skulle vi förbereda.... Det tog oss drygt 2 timmar att få allt klart. Många grönsaker och örter att skala, hacka och skära. (Maten skulle ju räcka till 30 pers)
På fotot hackar jag chili till en av såserna.
"Förrättsgruppen" gjorde en kall Mangosoppa med en filodegspastej till... Riktigt gott!
De som var i "dukningsgruppen" hade gjort det väldigt mysigt med olika grönsakstema på borden. "Efterrättsgruppen" bakade avocadotryffel och tranbärssås... Smarrigt.
Här är allt det goda vi tillagade framdukat... De ugnsbakade grönsaker är smaksatta med bl.a. honung och kardemumma... Låter det mysko?? Det var fantastiskt gott... faktiskt!!
Varje grupp fick redogöra på valfritt sätt innehåll och vad som gjorts. Det blev både rim, sång och spex.. Kul!!
Kvällen fortlöpte sen med tävlingar, sång och dans.
Som den tävlingsmänniska jag är, gick jag in med sån liv o lust i tävlingen att min kollegor blev oroliga att jag skulle trigga igång födseln... hihihi... Pulsen var hög kan jag lova!! Men vårt lag vann!!! YES!!
Inte ens min stora mage eller mina högklackade stövlar kunde sen hindra mig på dansgolvet. Jag dansade ända tills klockan 01.00 då satte vi punkt och jag kunde köra hem nöjd och glad.

Inga kommentarer: