tisdag 10 mars 2009

Jag ska gå till Prag!!

Vi e 7 tjejer från jobbet som ska "Gå till Prag". "Vyhrajeme" som vårt lag heter, betyder VI SKA VINNA på tjeckiska... Det är en stegtävling med Tappa.se. Start 11/3 och målgång den 30 maj. Under dessa 80 dgr ska jag ha en stegräknare på mig och gå de 605 km till Prag. Vilket innebär ett stegsnitt på 10 000/dag... Man registerar sina steg varje dag på datorn och kan således följa färden via en karta. Det finns även en motionstabell där man kan omvandla steg till annan fysisk aktivitet tex... så ger 10 min "Crosstraining" 2000 steg, "spinning" 2200 steg etc... Jag har letat i listan och hittar inte "sex" (dåååligt)... Undras vad det kan jämföras med? Kanske "brottning" 1300 steg, ridning" 1400 steg eller varför inte "sällskapsdans" 800 steg. Vad tror ni?? Alla som når Prag inom utsatt tid kan vinna en resecheck på 5 000 kr.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, nu laddar vi för många steg! Jag kom hem från Idrottskliniken nu och det blev många steg kan jag lova! Kram Mari