söndag 8 mars 2009

2:a chansen

Ikväll var det så dax för 2:a chansen... Jag e glad att Sarah Down Finers låt gick vidare. Men sen e jag mkt tveksam.. visserligen tycker jag "Snälla" låten e lite orginell, men jag hade nog hellre sett Amy eller BWO i finalen. Därför konstaterar jag nu: Vilket jäkla dåligt röstningssystem! Jag kan LOVA att "Snälla snälla" aldrig hade gått vidare om de hade fått tävla enl. de "gamla traditionella reglerna" - där alla möter alla och de två bästa går vidare. Sen undrar jag bara.. -Vad faan har en grekisk låt i den SVENSKA finalen att göra??? Svenska låtar JA, Engelska låtar OK, men andra språk... NEJ NEJ! Tänk om det blir "Alla" den grekiska låten som kommer att representera Sverige i Europafinalen!? Liiite fel tycker jag... Faktiskt för första (och troligtvis enda) gången lyckades Petra Mede locka fram ett skratt ur mig... Det var när hon kommenterade Caroline Af Ugglas snygga stövlar och visade "sina" egna pjuks under kjolen... som visade sig vara ett par rejäla gummistövlar... HAHAHAHA...

Inga kommentarer: