måndag 9 mars 2009

Vithaj

Satt igår och googlade "vithajs safari" i Sydafrika. Desto mer jag läser, desto mer sugen blir jag. Det vore en riktigt häftig och spännande upplevelse. Det kostar runt tusenlappen att åka på en dagstur. Det finns även möjlighet att gå ner i en bur och verkligen komma dem öga mot öga. Fast ärligt talat så tror jag inte att jag törs gå ner i buren utan håller mig nog uppe på däck beredd med kameran i högsta hugg... Visst vore det ett häftigt minne att ta med sig hem?! Peter e väldigt engarerad i vithajarnas överlevnad och av den hänsynslösa jakten på deras fenor. Det är så sjukt att de skär av fenorna och sen kastar i hajarna igen. Detta innebär att hajarna sjunker till botten för de kan ju inte simma utan fenor och dör en långsam och plågsam död.

Inga kommentarer: