måndag 16 mars 2009

Grattis mamma!!

Idag skulle min mamma Santa fyllt 65 år.
Hon föddes den 16 mars 1944 i Väckelsång och hon bodde där under hela sin uppväxt. Hon flyttade senare ner till Malmö och där träffade hon min pappa Christer, 1964 tror jag (fotot är från 1964, hon är alltså 20år). De förlovade sig 1965, gifte sig 1966 och fick min storebror Jan 1967. 3,5 år senare, nämligen den 3 april 1971 föddes lilla jag. ;)
Min mamma var en levnadsglad och omtyckt person. Alltid nära till skratt och gillade att spexa. Hon arbetade på kontor och var mkt duktig på att skriva maskin (typ en himla massa nerslag/min). Hennes stora idol var Elvis och hon var ofta och gärna ute och dansade med min pappa och deras vänner. Tyvärr gick de skilda vägar 1978.

Den 16 mars 1982 firade min mamma sin sista födelsedag. Den 10 maj samma år dog hon i cancer, endast 38 år gammal.
I år fyller jag 38 år och det känns väldigt olustigt. Jag känner mig så ung, mitt i livet... vad jag inte förstod då som 11-åring, var att min mamma också var ung och mitt i livet. Tyvärr har minnet bleknat under åren och eftersom mina föräldrar skilde sig långt innan hon gick bort så kan inte min pappa berätta så mycket för mig om min mamma.
Grattis mamma!
Jag älskar dig & saknar dig varje dag!
/Din dotter

1 kommentar:

Emelie Forssell-Löfstedt sa...

Åh, Marie!!! Vad fint...!
Sänder en tanke till dig och din mor denna dag...
Kram!