lördag 31 december 2011

NYÅRSAFTON 2011

Firade nyår som så många andra år hemma hos Totto och Anna. Sammanlagt var vi 6 vuxna, 2 tonåringar och 4 barn...
Denna fina dukning och smarriga förrätt väntade oss när vi kom dit. Fick ingen bild på huvudrätten eller efterrätten (glömde faktiskt fota, inte likt mig va?!) men vi åt Oxfilé, potatisgratäng och portvinsås. Jisses så gott!! Till efterrätt serverades Dajmtårta med ljummen hallonsås.

De yngre barnen fick köttbullemackor, vilket verkligen gick hem. Påfyllning tack...

Böcker är alltid bra att ha med sig. William gillar att sätta sig ner och titta i dem. Vilket ibland behövs mellan rusningarna.

Barnen lekte eller kollade film och de äldre tog hand om de yngre. Vi vuxna fick kvalitetstid med att bara sitta och prata. Riktigt skönt.
Är så stolt över min lille prins. Han var så snäll och duktig hela kvällen på så många sätt. Han får hela tiden mitt hjärta att svämma över av kärlek och lycka!

Innan lillaman nattades fick han lite nyårsgodis. Torkade jordgubbar, aprikoser, bananchips, youghurt havrepuffar, russin... (Vi har inte börjat ge honom riktigt godis än, och det tänker jag hålla undan så länge jag kan.)

I väntan på tolvslaget!!

Skål och gott nytt 2012!!!

1 kommentar:

Emelie sa...

Gott Nytt År, önskar jag dig och din fina familj!!:)
Vi får se till att ses snart igen!!
Kramar!!