torsdag 15 december 2011

Krasch Boom Bang!

Japp, då har jag gjort det igen - bort mig!!!
Vi var på systemet för att inhandla lite glögg och öl och DÅ händer det... En ny kassa öppnar och jag i min iver (med en vagn full av både öl och unge) tar stora raska steg för att hinna först. Först kommer jag och fortsätter i ivrig takt att ställa upp ölen på bandet... Jaha!! Så klart! Jag tappar en flaska öl i golvet!!
-Krasch, Boom, Bang med andra ord!! Splash liksom... Hm...
William som sitter lugnt i vagnen, tittar ner på kraset, tittar upp på mig och säger:
-Tappa, mamma tappa...
Kan man annat än att skratta. Men jag skrattade inte när jag såg kön växa bakom mig. Men den trevliga och gladlynta kassörskan öppnade bara upp en ny kassa så vi kunde slutföra köpet.
Peter som står i kön bredvid skakar på huvudet och flinar lite åt min klumpighet.
William fortsätter sin mantra:
-Mamma tappa, mamma tappa öel...
Sen vänder han sig mot Peter och säger högt och tydligt så att alla i kön kan höra:
-Pappa! Mamma tappa!
HAHAHA Goe unge! Skvallrar till pappa, va! Vilken fräckhet! *fniss*

Kan ju meddela att den lille unge herrn inte lät mig glömma min klumpighet under hela hemfärden...
-Mamma tappa öel, kash, bom, bam... mamma tappa... mamma tappa öel, kash, bom, bam

Inga kommentarer: