torsdag 8 december 2011

Hemfärd i kylan...

Det var riktigt kallt idag måste jag säga... Brr...
När jag hämtat William ville han gå själv och det fick han gärna göra. Vi hade ingen tid att passa och skulle ju bara hem så vi behövde inte stressa. Han fick gå i sin takt och det blev både ett, två och tjugo stopp den korta vägen vi har hem. En rikigt mysig promenad. Vi pratade mycket. Kul nu när han är med i konversationen och kan återberätta sånt han kommer ihåg.
Han pratar som tusan nu. Inte tyst en sekund och han säger både tre och fyra ords meningar nu min duktige lille gosunge. Man förstår nästan allt han säger. Han babblar alltid en massa, specielt när han ska sova. De säger på Kotten att han typ somnar mitt i en mening. Hihihi...
Idag när vi gick hem sa han och vinkade:
-Hejå kompisa, Hejå alla banen...

Att själv få putta vagnen var roligt. Stolt kille.



När vi kom hem ville en trött och lite frusen kille spela lite på min mobil. Jag har laddat ner tre barnpussel appat till honom och skojar du att han e duktig. Jisses så snabbt de lär sig hur det fungerar och hur de gör. Vi lyxade till det och fikade lite "Kerstinpepparkakor" och öppnade adventskalendern.

Apparna heter: Peg Puzzle och Animal Puzzle. Funkar jättebra och han gillar dem.

Inga kommentarer: