fredag 3 september 2010

Vänner man saknat...

"Jag tror att de flesta varit med om att man tappar vänner under resans gång. Kanske var man inte på samma våglängd i livet just då. Kanske hände något som man tyckte var viktigt då men som saknar värde idag. Oavsett varför så finns det människor man mött som man saknar. Oftast tänker man inte på det. Men så hör man en låt på radion som påminner om en viss tidsperiod. Eller så ser man personen ifråga på avstånd. Tillräckligt nära för att se tydligt men lite för långt borta för att inleda ett samtal. Igår såg jag en sån person. En person jag tycker om och saknar. Men jag är feg. Och lite lat. Så jag fortsätter att inte tänka på det. Tills nästa gång jag blir påmind..."
Detta läste jag i "Mimmi Ritos blogg" - faktiskt en sån gammal vän som man nu förtiden hejar på och växlar några ord med men inte mer... än...
Jag kände direkt när jag läste detta i hennes blogg att -WOW!! Så e det ju!!
Jag har mååånga vänner därute som jag TYVÄRR mist kontakten med eller så e den väldigt sporadisk. I ärlighetens namn mest pga av mig själv. Jag gillar inte att prata i telefon, vilket gör det svårt att behålla kontakten. Sen ändrar ju som sagt livet riktning ibland, vilket innebär att vissa inte följer med på resan.
Men för alla er som läser min blogg och tillhör de som jag inte träffar/pratar med så ofta... - Du har varit och är fortfarande betydelsefull och definitivt inte glömd av mig!! För under en viss period i mitt liv behövdes just Du!!
Bjuder er på lite skratt på min egen bekostnad!!!
Här e mitt liv a la 90-tal... HAHAHA...

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilket fint inlägg Marie, det stämmer verkligen!
Fina bilder med;) De från 97-98 känns bekanta, undrar om jag inte har nån liknande bild på dig i mina gömmor;)
Kramar till dig min vän!