onsdag 15 september 2010

Soffliggare?? Inte jag iallafall!!

Nu har jag gjort vad jag kunnat för Sverige. Nu kan vi bara hålla tummarna att det blir bättre för mig och Sverige. Egentligen så skiter jag i vem som vinner för det blir som det blir ändå... Men jag tycker ändå det e viktigt att man röstar och värnar om demokratin. Det va svårt att rösta i år, men tillslut röstade jag på de som jag tycker har den bästa politiken gällande skola, barnomsorg och sjukvård. Men jag hade helst velat ta lite från högern och lite från vänstern och mixa ihop. För de har alla både bra och dåliga vallöften. Det enda jag var säker på var att bortse och inte rösta på partiledarna, för det finns ingen som e bra eller trovärdig. Ett gäng uppblåsta och tråkiga smilfinkar som i mina öron "talar i tungor"...*fniss*. Men e inte alla politiker lite så egentligen??? I år så röstade jag faktiskt inte likadant i Riksdagen som kommun och landsting. Men det måste man väl inte?! Växjö behöver förändras och Bo Frank o co bytas ut, tycker jag.

Inga kommentarer: