tisdag 28 september 2010

Mina handleder

Jag har ofta fått frågan hur det gått med mina handleder... (Fick ju "De Quervains sjukdom" när William var 2-3 veckor) Inser att jag helt glömt att berätta.
Den högra handleden opererade jag ju i maj och då var Peter pappaledig eftersom jag inte kunde/fick använda handen, och då inte kunde ta hand om William. Eftersom den inte blev bra efter en månad förlängdes min sjukskrivning. Sammanlagt 2,5 månad var jag sjukskriven och Peter var hemma hela tiden. (Vilket var underbart eftersom det var sommar och vi båda kunde njuta av Williams uppväxt!! Om man nu ska hitta nåt positivt i elendet...)
Sakta men säkert började den högra handen bli bättre och nu känner jag ingenting längre. Kan använda den som vanligt och det e huuur skönt som helst.

Jag fick ju tyvärr samma besvär i den vänstra handleden under våren, men eftersom den inte var i lika dåligt skick så fick jag en kortisonspruta in i senan. Fy för... vad ont jag hade i nån dag efter jag fått sprutan. Men sen helt plötsligt en dag så insåg jag att jag inte hade ont längre... Så härligt!!! (Om sprutan inte hade hjälpt, skulle jag fått operera den också.)

Nu känner jag ingenting och kan ÄNTLIGEN ta hand om William utan problem. Vilket e tur för han är ingen lättviktare och så sitter han sällan still i famnen. Det ska klättras, hoppas, ålas... ja ni vet hur bebisar e...

Inga kommentarer: