söndag 19 september 2010

Välja eller välja? Vad väljer man???

Jaha.. då va dagen här.. Sista chansen att välja vilken sida man ska stå på. Jag har ju förröstat, men det sägs att man kan ångra sig och rösta om idag!? Hm.. bra eller dåligt?? Varför skulle man ångra sig egentligen? Det har ju numera blivit så att man får välja sida. Nu är det antingen rött eller blått. Både på gott och ont kan jag tycka. Det är lite som en fotbollsmatch. Vilket lag sätter snyggaste skotten i krysset? Vilket lag gör fulast tacklingar? Vilket lag filmar mest? Vilket lag har den bästa tränaren och taktiken? Vilket lag spelar rent spel? Man får ta det onda med det goda eftersom man nu omöjligt kan hålla med om ALLT. Man får välja den sidan som satsar mest på det man själv tycker är viktigast. Men vad är viktigast då?? Skolan? Familjen? Jobben? Sjukvården? Skatterna? Omsorgen? Välfärden? Miljön? Integration? Jag som nu har William att tänka på (och inte bara mig själv) oroar mig för vad som skulle hända om jag blir sjuk eller arbetslös. Vilken sorts förskola vill jag att William ska gå i när det e dags om ett år? Jag jobbar inom skolan så jag ser bristerna och försämringarna på nära håll. Vill jag att William ska gå i dagens skola? Vill jag ha mer kvar i plånboken! Givetvis, det vill väl alla... Att kunna spendera och hjälpa Sverige på fötter. Men på bekostnad av vad?? Williams framtid?? Pengar är inte allt känns det som när man sitter och tittar på sin älskade son som sover i ens famn. Då vet man att hans liv och uppväxt är det som betyder nåt. Så att rösta är inte lätt... Givetvis vill jag att det ska gå bra för Sverige och för min lilla familj. Och går det bra för Sverige så borde det ju innebära att det går bra för min lilla familj... eller???

Inga kommentarer: