tisdag 30 mars 2010

Påskpyntat i stan

Gick faktiskt ner till stan idag igen. Heja mig!! Ann och jag hade bestämt träff vid Vattentorget för att gå runt sjön med våra bebisar. På vägen dit möttes jag av Växjö Kommuns härliga påskpynt av stan. Jag blev riktigt glad, kul grej! Kycklingar och hönor i rondellen, Fjäderprydda buskar på gågatan och... ...tre jätte ägg på stortorget.
Det var riktigt skönt att gå runt sjön även om det blåste endel.
Fötterna började ömma när jag gått en stund på stan efteråt, så jag bestämde mig för att ta bussen hem. Jag har ju gått nästan 1 mil idag och det får jag ju vara nöjd med.
Lite spännande att åka bussen hem. Premiär tur för William och för mig med barnvagn. Busschauffören (en kvinnlig) hade nog PMS eller nått. Jag lämnade fram en hundring och hon sa snäsigt:
-Har du inget mindre? Suck... det hade jag väl lämnat fram istället i så fall...
Av ren jävelskap (tror jag) gav hon mig bara guldtior tillbaka... 80:-... åtta tior... JÄTTE KUL ALLTSÅ!!
Efter flera timmar sovandes i vagnen var det skönt att få ligga utan blöja en stund.

1 kommentar:

Emelie sa...

Så roligt att följa din blogg och lille Williams framsteg:) Han é ju bara sååå go och söt!!
Jag tycker MeandI har jätte sköna och bra, slit-starka barnkläder med lite speciell design. Kanske har de mest för tjejer, men så är det väl tyvärr lite överallt...Jag tycker att de har en del fint till grabbar med:) Kolla in på http://www.meandi.se/. Kläderna säljs dock bara via "home-partys"!!

Kramar!!