onsdag 24 mars 2010

Morgonrutiner

Mina morgonrutiner e fortfarande sisådär.
Det fungerar bra att sätta honom i babysittern medans jag äter frukost... Men jag kan lova att man sitter inte i lugn o ro och njuter, snarare slänger man i sig maten. Men det gjorde jag ju nästan innan William fanns med. Kan iiinte äta sakta.
Idag tog jag ett nytt steg.
När William var nyäten och nöjd satte jag honom i babysittern och bar in den i badrummet och ställde mig i duschen. (tidigare duschade jag när Peter kommit hem). Det gick jätte bra, han satt jätte snällt i den och jag satte mig på huk emellanåt och pratade med honom. Sen sjöng jag för full hals medans jag sköljde ur schampot o balsamet, vilket han gillade.
Men jag kände mig liite stresssad, man vet ju liksom aldrig när han tröttnar. Men jag hann t.o.m. föna håret.

1 kommentar:

Emelie sa...

Gud vad bra! Babysittern var välanvänd hemma hos oss med:) Mycket smidigt!!
Ja, hon är nog rätt duktig (har ju dock inget att jämföra med), men de säger på dagis att hon är snabbtänkt och lite "klurig". Tex. känner hon igen alla sina kompisars namn i skrift. De har ordlappar med namn som de brukar hålla upp och visa och prata om, för att barnen ska lära sig känna igen sitt namn, men Agnes hon har koll på sitt eget OCH alla andras..hahaha!!
Klart vi ska ses snart! Så fort jag är symtomfri från förkylning, säger jag till!
KRAM!!