torsdag 3 september 2009

Nytt BF datum 2010-02-02

Genom ultraljudet idag fick vi ett nytt datum (igen) då vårt lilla hjärta skall födas...
2 februari är sista budet. Känns rätt bra 2010-02-02... klingar ju fint, eller hur ;)
Detta innebär förstås att jag helt plötsligt inte går in i vecka 19 imon utan att jag är i vecka 18 en vecka till... hihihi...
Barnmorskans första uträkning i juni var den 6/2...
Efter 1:a ultraljudet den 29 aug då endast bebisens längd mättes kom de fram till den 28/1.
Nu på detta ultraljudet mättes bebisens huvud och lårben, flera gånger och samma resultat kom fram... BF den 2/2-10.
Så nu tänker jag rätta mig efter det datumet.
Alltså är jag i vecka 18 ytterligare en vecka... Känns helt ok! En vecka extra att vara gravid och känna sig speciell... :D
För övrigt så var allt bra på ultraljudet. Fortfarande lika livlig liten krabat som viftade o fäktade väldigt mycket med armarna... Redan lik sin mor tror jag... hehehe...
Barnmorskan (eller vad hon var) var mkt trevlig, pedagogisk och tillmötesgående. Vi hade ju 1000 frågor som hon tålmodigt svarade på och gav förklaringar. Och för er som undrar, nej, vi har inte tagit reda på könet och vi såg inget heller.
Ser ni den lilla söta nästippen... hihihi... sååå sött....

5 kommentarer:

Emelie sa...

Åhhh! Myyyys!! Ser ju redan vilken lite sötis det kommer bli! Ser ut som mammas profil...eller??
Grattis igen! Förstår att ni är överlyckliga och upprymda över detta lilla mirakel:)
Kramar!!

Christina sa...

Vilket sötnos, den lilla "kussen"!

nnaattaalliieeL sa...

söt<3

nnaattaalliieeL sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nnaattaalliieeL sa...

min blogg*