onsdag 9 september 2009

Mitt lilla hjärta på mammas jobb...

Nu e jag i vecka 19 och när magen blir större får jag nog problem att nå fram till tangentbordet...hihihi... ;) Men som tur väl är har jag ett höj- och sänkbart skrivbord så jag kan välja mellan att sitta eller stå när jag jobbar. Det kan nog vara bra under de sista veckorna av graviditeten. Jag funderar på att jobba fram till dagen D om jag mår bra förstås... eller så kanske jag går hem en vecka innan eftersom många har rekommenderat mig det.

1 kommentar:

Christina sa...

Tycker inte du ska jobba fram till dagen D, faktiskt. Ta minst en vecka innan, gärna två. Finns ingen anledning att snåla på dagarna! Du behöver det för att ställa om, koppla ner jobbet och koppla upp inför det som komma skall. Dessutom, passa på att vila! Tänk på att din kropp ska igenom en ansträngning som minst motsvarar ett maratonlopp och blir det långdraget, mycket mer än så. Bara ett tips i all välmening! Jag hade planerat att sluta knappt två veckor innan bf, men hann vara jobbledig i två dagar innan det var dags. Det kändes väldigt skönt att ha fått de dagarna faktiskt! Två veckor innan och två veckor efter bf räknas ju dessutom som att barnet kommer inom "normal tid", dvs varken är för tidigt fött eller överburet. Alltså kan det "smälla till" när som helst då! :-)) Om du tänker jobba fram till dagen D, ha beredskap så att du kan gå hem tidigare om du känner att du inte orkar. Kan var rätt tungt och många har mycket sammandragningar som KÄNS! jaha, det var en halv roman från den självutnämnda barnmorskan/graviditetsexperten... !