lördag 26 maj 2012

Vårt bröllop i bilder


Kom igen nu älskling, nu går vi och gifter oss... hihi...

Lisa Syrén vigde oss på vår 10 årsdag i Kronobergs slottsruin. Hon är verkligen en karismatisk och härlig person. Hon gjorde ceremonin enkel, personlig, varm och kärleksfull precis som vi ville ha den. Både skratt och tårar bjöd hon oss på.

Min fina vän Emelie sjöng för oss med sin vackra röst. "The story" och "Kärleken förde oss samman". Jag har alltid sagt; att om jag gifter mig ska hon sjunga på mitt bröllop.


   
Vår bröder fick äran att förvara våra ringar och överräcka dem till oss när tiden var inne.



Till champagnen hade jag fixat en chokladask med tryck... Coolt va!?


Min brudbukett som är gjord med eftertanke och kärlek;
10 vita rosor - som symboliserar våra 10 år tillsammans
3 svarta spiraler - en för mig, en för Peter och en för William för vår spirande framtid tillsammans
Brudslöja som jag låtit färga svart för att matcha min klänning

Föräldrar och svärföräldrar







Min fina pojk, alltid på språng... Men mycket kramar och gos blir det ändå.

Vi åt en tvårätters festmåltid i Ryttmästaregården.
Dukningen bestod i all enkelhet av snäckor, ljuslyktor och syrén.
Alla fick ett litet häfte med meny, foton, tidslinje och korsord, om oss så klart. En liten "pralinpåse" och egen gjorda servettringar.

Hummersoppa med pilgrimsmussla- underbart god

Helgrillad oxfilé, saltbakad  potatis och kraftig rödvinssky - underbart god

Brorsan hade fixat lite tokerier... Bustelegram och "påssången". Givertvis fick vi några riktiga telegram hälsningar också.

Tack pappa o Hillevi för att ni gjorde detta möjligt för oss
Tack Malin Wedeberg på salong SOLO för att du hjälpte mig med håret. (o champagnen o jordgubbarna ni bjöd mig på)
Tack brorsan o Patrik för att ni ställde upp som vittnen och ringbärare
Tack brorsan för allt extra du fixade för oss
Tack Emelie för din vackra sång
Tack Max för din fina sång
Tack Emmis för fotograferingen
Tack Nattis för filmningen
Tack Albin, Lisbeth, Emmis och ni andra för hjälpen med William

Tack alla som uppmärksammade vår dag på så många olika sätt; blommor, telegram, kort, resebidrag, presenter, vin, champagne, sms, mail, FB hälsningar etc....

2 kommentarer:

emelielundgren. sa...

Ni är så sjukt fina, saknar och älskar er! Puss Emelie <3

Anonym sa...

Hej!
Är på jakt efter en chokladask som du hade på ditt bröllop!
Var beställde du den hittar inte någonstans!

Vänliga hälsningar
Sofia :)