söndag 13 maj 2012

Barnens dag i stallet

Idag var det "barnens dag" på Arabyridskola med tipspromenad, ponnyridning, teater och fika. Vi bor ganska nära och jag tyckte det kunde vara en kul upplevelse för William. Han gillade det kan jag säga. Ville mer än gärna klappa de dära stooora hästarna, inte ett dugg rädd...


Barnen visade upp en teater "Snövit och de 7 dvärgarna" som delvis framfördes på hästryggen. Jätteduktiga. William satt som ett ljus och kommenterade hela tiden.
-Nu rider dom, galopp, galopp..
-Nu gick hästarna ut. Hästarna är borta...
-Nu sover Snövit..
-Snövit fick ett äpple..
-Titta Snövit ramlade..
osv...osv...

Jättegott att mumsa på en chokladboll medans man tittar på föreställning...

På vägen hem gick vi genom skogen. Min lille skogsmulle gick sina egna rundor bland pinnar och blåbärsris, eller om det kanske var lingon... ;)

Jag gömmer mig här, så inte mamma ser mig... hihihi...

Tjoho... Nu kommer jag mamma...

 
En mysig dag tillsammans med mitt älskade hjärta. Är så imponerad av hur lätt det är att prata med honom. Han frågar, berättar, visar, påstår och fantiserar... Alltså verkligen pratar och pratar heeela tiden...

Inga kommentarer: