torsdag 26 januari 2012

Tandläkarbesök

Den årliga tandbesiktningen av William...

I väntrummet fanns många roliga saker, men William fastnade (som vanligt) vid spisen och att servera kaffe till mamma.

Inne hos tandläkaren fick jag svara på frågor om kost och tandborstning gällande William. Jodå, nog borstar vi morgon och kväll (och det går bra), han äter bara välling på kvällen, dricker ingen saft eller läsk... Kände mig extra stolt när jag på frågan om godis sa att han inte äter det än... =) Det fick vi beröm för!! (Om man inte räknar kakor o glass som godis förstås...hihihi)

William var så duktig och lät tandläkaren titta i munnen, känna på tänderna och sen räkna dem. 16 st "gaddar" har han. Som "belöning" fick han välja en tandborste - en gul och ett litet djur - en kamel.

Är såå stolt över min lille prins!!
Han pratade på för fullt och charmade tandläkaren, men han tog sig dock vissa friheter som att snoka i skåpen. Suck, då skämdes mamma liiite...
-Han är nyfiken av sig, en liten upptäckare, sa hon och log.
Hm... JAG VET!! Liksom...

Inga kommentarer: