lördag 28 januari 2012

En härlig lördag

Var idag hembjudna till goa och mysiga Micke och Jova. Vi träffades tidigt för att kunna njuta av lite utelek i snön. Innan vi gick ut åt vi en riktigt värmande och god hummersoppa med lite sting i. T.o.m. William gillade den. =) Så när vi väl kom ut till backen hade mörkret kommit. Men det var mysigt ändå.
I backen blev snowracern en klar favorit hos William. Igen, igen och helst skulle vi ramla när vi kommit ner.

Killarna tog tag i matlagningen när vi kom in och resultatet blev "skitgott". En pasta rätt med bl.a. musslor, kräftstjärtar och jätteräkor. Kul att testa musslor eftersom jag aldrig ätit det på detta sättet förr.

De har så fint i sitt hem, men så är ju Jova konstnär också.

Jag och Jova underhöll William eller rättare sagt, han underhöll oss... Pianot var roligt. Kanske att det blir en pianist ändå. ;)
 Puss på dig Buster

Senare på kvällen kom Mickes föräldrar Yvonne och Bosse. Yvonne lekte en killekillramsa för honom som han älskade.
- Min mamma sa att jag skulle ta... näsan, magen, foten etc...
Gissa om jag fått göra den många gånger idag... ;)

Tack finaste ni för en alldeles fantastisk dag/kväll/natt...

Peters föräldrar bor bara 5 minuters promenad bort, så vi sov över hos dem. Såå skönt att slippa tänka på buss eller taxi hem mitt i natten. (Vi gick nämligen inte därifrån förens vid 03) Sen var det ju lyxigt att få sova ut på morgonen eftersom Lisbeth mer än gärna tog hand om William. Söndagsmiddag blev vi också bjudna på. Tack goa ni!

Inga kommentarer: