söndag 17 juli 2011

Vätsketips i värmen!

Ibland är det svårt att få i William dricka när det är varmt. Så jag tänkte att eftersom han älskar glass så gör jag egen isglass till honom och får på så sätt lätt i honom vätska.
Jag e fortfarande lite försiktig med allt socker som finns i vanliga glassar, godis, kakor odyl så jag köper bara sånt som är avsett för hans ålder. Tramsigt kanske ni tycker, men tids nog kommer han frossa i socker...

Dessa gillar han och de kan man köpa var som helst. De kostar ca: 10:- för 3 st. Finns i olika smaker och även som "smothie".

Jag häller ner saften från en förpckning i dessa glassbehållarna som jag köpte på Maxi. Faktiskt så behövs bara en för att göra 4 glassar.

Han bara älskar det!!!
Sen är det ju liksom bra om jag och Peter e sugna på glass nångång så behöver han inte äta upp våra "sockerbomber" utan kan då få av sina egna.

Bra va!?

1 kommentar:

Mimmi sa...

Inte fånigt alls:) Kram Mimmi