torsdag 20 oktober 2011

När man e liten och trött...

En tokig kväll som ändå slutade bra.
William ville ligga i sin säng och äta vällingen, vilket han brukar få göra. Han åt och somnade nog tyvärr till med flaskan i munnen för det läckte ut lite på honom och kudden.
Så det vara bara att ta upp honom (han kan ju inte sova i kladdet) in på toa och torka av honom och sen la jag honom i vår sång. Hoppades han skulle somna om där så jag kunde byta i hans säng.
Men...
När jag skulle lägga ner honom började han hosta, vilket gjorde att jag lyfte upp honom för att han skulle kunna hosta lättare... DÅ... som en kaskad kom vällingen upp; över mig, på honom, i sängen, på golvet...
In med William i duschen och på med ny pyjamas. Tyvärr hade allt detta gjort honom pigg, så en glad liten skrutt sprang omkring. Suck, jag som var komatrött och hade sett fram emot en tidig kväll.
Jag chansade; gjorde mer välling, bar upp honom i hans säng (som jag faktiskt i all stress hunnit städa, minns inte hur och när) Han somnade om, direkt! Tjoho!!!
Så här ligger han nu, min älskade son med sin "gose" och sovkompisen apan.

Inga kommentarer: