måndag 3 oktober 2011

GeRRRRön buss!

På kvällen plockade jag fram kritor och ritpapper till Williams stora förtjusning.
När jag frågade vad han skulle rita sa han bara:
-Buss!
-Ska du rita något annat?
-Nää, buss!
Så bussar blev det... Hela teckningen full. Hihihihi...

Han gjorde mig väldigt förvånad och imponerad när han tog upp en grön krita och sa:
-Geerrrrrön!
Sådär skönt rullandes på bokstaven R och med ett tydligt E mellan G och R. Faktiskt när jag tänker efter så säger han på liknande sätt när han säger bröd - BeRRRöd. GeRRRön... Snuttungen min!!

I söndags när vi vara hemma hos hans kusin Max tog han upp en grön Duplobit och sa bara helt spontant: -Gerrrrön! Så det måste vara så att han lärt sig den gröna färgen, för när jag pekar och frågar vilken färg något har så säger han rätt när det gäller just grön. Cooolt!
William här i djup koncentration med att måla bussar.

Inga kommentarer: