onsdag 26 oktober 2011

Dålig uppdatering och dålig hälsa...

Oj, vad längesen jag skrev nåt i Bloggen... Förlåt! Förlåt!!
Vi har inte gjort något specielt dessa dagarna, men främst beror det på att en elak bacill har intagit min kropp. Jag håller huvudet över vattenytan så att säga. Sååå in i bengen ont halsen, hosta som är jobbig och gör ont, bihålor som täpps igen i tid och otid, har inte vågat ta tempen, för det är SÅÅÅ mycket att göra på jobbet just nu... :(
Har nu i två nätter suttit och sovit, tja sovit är väl att ta i... Vaknar upp minst 1ggr/h. Vilket är oerhört påfrestande. På skolan har vi personal med både lunginflamation och halsfluss, så frågan är om man ska ringa till Vårdcentralen eller avvakta och se om jag blir bättre. I vilket fall som helst så måste jag utöka hemapoteket. nässpray, halstabletter, hostmedicin, näsdukar etc... Nån som har tips på dunderkur?? Mottages med glädje.

HA, vilket roligt inlägg det blev efter dagar av tystnad. Tja, livet är inte bara en dans på rosa moln och min blogg speglar ju vardagslivet som småbarnsmamma och med det kommer ju sjukdomar och andra tråkigheter.

William och jag har en liten mysstund i soffan. William tittar på Teletubbies och givetvis måste Teletubbiesdockorna Po och LaLa vara med. Här e det Po som blir lite tuggad på.

3 kommentarer:

Sofia Huuki sa...

Jag hade detta för några veckor sedan. Ibumetin och alvedon mot halsont (undra om jag kanske hade halsfluss?) Alvedon mot febern, Bisolvon mot hostan (funkade sådär, skulle ha fixat starkare grejjer igentligen) Nässpray i mängder och en underbar sambo som skötte barn och hushåll ;)Sen höll hostan i sig i ca två veckor. Ha så kul och krya på dig!

Anonym sa...

Ett tips gumman...
Värm en kopp vatten. I med honung, 1 pressad vitlök, 1 pressad apelsin och en fisherman´s friend original. En redig häxblandning men den värmer och hjälper din förkylning.
Krya på dig hjärtat!
Kram Lina

Misan-Maries blogg sa...

TACK!!
Fyyy Lina, den dära dunderkuren låter bläää.. men är säkert effektiv. Får väl tvinga i mig nåt sånt så jag e kry till tjejerna kommer på tisdag.

Sofia; har precis börjat med Noskapin för hostan, men efter 3 nätter med minimal sömn pga hosta så funderar jag oxå på nåt starkare... Jag hoppas min sambo e lika snäll mot stackars mig ;)