söndag 30 oktober 2011

Egowoman is shopping...

Förkylningen och hostan håller i sig så vi har inte gjort så många knop i helgen, jag har helt enkelt inte haft ork eller lust. Men en tur upp till Grand Samarkand - ALLDELES ENSAM - orkade jag med. ;)
Natalie, Williams kusin fyller ju snart 15år så jag var tvungen att köpa en present till henne. När jag ändå var där uppe ALLDELES ENSAM så passade jag på att kolla lite kläder till MIG SJÄLV. Hittade, konstigt nog denna gången en hel del. På "Rut mfl" hade de utförsäljning av en provkollektion (endast 59:- plagget) och där hittade jag två tunikor och ett par jeansshorts (som jag velat ha sen i somras). Tjohoooo!!! Sen hittade jag en tunika till på "Cassels".

Kollade lite till William också, men faktiskt så köpte jag INGENTING till honom... Mohaaaa... ;)

Men fy tusan vad det tar på krafterna för minsta lilla ansträngning när man inte mår bra, men lilltigern måste rastas, så det var bara att klä på sig och gå ut en liten runda. Helt slut efter en liten promenad.

Tänk om blickar kunde tala;
-sluta nu papparazzimamma...
-akta dig annars kör tåget på dig...
-var du tvunget att sätta på mig denna töntiga mössa...
Eller vad tror ni?!


Det är skönt att vi fått in lite morgonrutiner på helgerna som funkar för oss alla tre, fast jag kan ju säga att jag hellre legat kvar med tanke på den elaka bacillen som hemsöker mig. Men William är så snäll och ganska självgående så det gör inte så mycket.

En av oss stiger upp och går ner med William (som tyvärr tycker det e dax att stiga upp redan 07.00). Vi har en liten mysstund i soffan till Teletubbies (så mamma eller pappa kan ligga å dra sig lite). Sen sätter han sig gärna med sina böcker, ibland vill han att vi ska läsa för honom och ibland vill han sitta själv med dem. Skönt med mjukstart i den tidiga timmen. Han bryr ju sig liksom inte om vi haft vänner på besök till de sena småtimmarna. Eller om man legat och hostat halva natten...

Inga kommentarer: