torsdag 14 april 2011

Brandkåren...

Idag har jag varit på studiebesök på Brandstationen!
Vet ni att om det brinner så ska man allra först varna andra som finns i huset och sen ta sig ut, helst krypandes och så ska man stänga dörrarna efter sig. När man är i säkerhet ska man ringa 112... Det har jag lärt mig idag genom "Bamses Brandskola"...

Ute på gården fick alla bl.a. prova att spruta vatten med en slang, sitta i en brandbil och lära sig att rulla runt som man ska göra om det brinner i kläderna m.m... En rökdykare kom in och visade sig och det tyckte alla var coolt. Han lät lite som Darth Vader när han pratade.

Till saken hör att förskolekassen på min skola skulle dit på studiebesök idag och deras ena fröken blev sjuk. Eftersom det är svårt med vikarier och Kerstin inte kunde åka själv med alla 25 barn ställde jag gärna upp. Jag brukar rycka in ibland när det krisar. Jag e ju förskollärare och kan ibland sakna att jobba med barn, så då e det ju kul att få chansen. Men att gå tillbaka och jobba heltid med barn... Näää... det är jag nog färdig med.

Inga kommentarer: