söndag 7 oktober 2012

Spahelg i Båstad

Shit vilken helg!!
Jisses så jag har skrattat... Härligt att man efter 20 år kan ha så kul ihop.

För 20 års sen tog jag examen från förskollärarlinjen i Växjö. Mycket har hänt sen dess och jag har bara haft kvar kontakten med Madde. Så att nu via facebook kunna få ihop en återträff med de tjejer som höll ihop mest under den tiden var bara sååå häftigt!! Tyvärr kunde inte alla vara med av olika anledningar, så vi siktar på en ny reunion om ett år i samma anda...

Bodil som jobbar på Hotell Skansen i Båstad fixade en härlig helg åt oss.
Redan på morgonen rörde vi på oss med två träningspass, jag var dock bara med på det sista - Zumban. Skitkul! Sen var det dax för lite spabad. Härliga varma sköna pooler där vi bara låg och snackade och skrattade. (stackars de som försökte få en lugn tillvaro i badet) ;)
En härlig lunchbuffé väntade oss efter badet. Mätta och nöjda hoppade vi åter igen i badkläderna, morgonrocken och mystofflorna (som alla tilldelades) och begav oss ut piren, ut till kallbadet. Det fanns bastu och en het utomhuspool att tillgå och så klart ett dopp i det blå - ett dopp i det 13 gradiga havet. Brrr... Men JAG gjorde det, badkrukan doppade sig! WOW!!! Men sååå skönt. Bildbevis finner ni nedan...
Hotellets vinavsmakning hann vi med, innan vi skulle återvända till hotellrummet för lite uppfräschning och uppfriskningar. Innan middagen hann vi även med att prata minnen och kolla igenom de medhavda fotoalbumen. Jisses vad vi skrattade... Kläderna!? Frisyrerna!? Festerna !? Vissa man glömt!? Tupplurerna på bänken dagen efter ett stående onsdags Oléo besök... hihihi... Trots bildbevis på saker vi gjort så minns jag faktiskt inte allt ändå och då pratar vi inte fester utan andra tillställningar under skoltid... Hm... Åldern??
Middagen åt vi på Capri. En mysig lite restaurang med bra service och god mat. Älgfärsbiff med Murkelsås... Yummi!!

En fantasktiskt rolig helg! TACK TJEJER!


På väg ut till kallbadhuset.

Hotell Skansen i bakgrunden.

Tjejerna ser skeptiska ut, men några av oss vågade!!

YES!! I did it! Doppade mig, t.o.m. 2 gånger, i 13 gradigt vatten den 6 oktober.. De du Peter ;)

Vinavsmakning

På restaurang Capri

Hotell Skansen

Annexet som vi bodde i...



Centercourt! Här har de största stjärnorna spelat! Coolt!

Inga kommentarer: