tisdag 24 april 2012

Olyckshändelse

Idag hände en liten olycka med William...
Han sprang och lekte och hade jättekul på förskolan och råkade ramla och föll så att han bet sig ganska så kraftigt i läppen, både övre och undre... Det blödde jättemycket och han var så klart sååå ledsen.
Den fina personalen ringde efter mig och bad mig komma för att avgöra hur jag ville göra om jag ville ta med honom till läkare eller så.

När jag kom hade det sluta blöda, men det var stora jack i underläppen. Jag tog med honom hem, men märkte ganska snart att det inte var någon fara. Han kunde och ville både äta och dricka. Skönt! Dock så kontaktade jag tandläkaren för att vara på säkra sidan. Man vet ju aldrig när det gäller tänder. Det ska ju alltd anmälas och kollas upp ifall det skulle märkas något i framtiden. Men det var ingen fara, det såg bra ut.

Här leker han med den stora bilen i väntrummet... Han var sååå duktig att han fick en liten present av den snälla tandläkaren - en liten svart bil blev det.

Eftersom jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet så ställde snälla farmor och farfar upp som lite barnvakter under eftermiddagen.

Inga kommentarer: