lördag 15 september 2012

En dumper e vad vi vill ha o gjord i Braås ska den va...

Haha... Rubriken är en sångtext från Braås revyn som jag var med i 1998. Shit, vilken underbar tid och vilka härliga minnen. Kan verkligen sakna att stå på scen.
Just detta numret var öppningen till akt 2 och texten var väldigt fyndig (med bara en liiiten aning till anspel på sex...hihihi...) och melodin var "Morning train". Ett jätteroligt sång- och dansnummer.
Så här gick refrängen: (Den sitter än, trots att det är 14 år sen. Coolt!)
"En dumper e vad vi vill ha och gjord i Braås ska den va.
Den lastar nästan 40 ton, tänk om man hade en sån.
En dumper som har klass o stil och ingen vanlig svensson bil.
Ett sexhjulsdrivet kraftpaket, det läckraste som vi vet... "

Hittade ett gammalt foto när vi sjunger "Dumpersången"... Fia, jag, Jennie o Kicki.
Shit! Jag var ju brunett då... hihihi...

Braås kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta av många olika anledningar. Revyn, fotbollen, människorna och inte minst mitt jobb på skolan där, väcker många minnen. Så när man kommer dit blir man sådär härligt varm i kroppen.

Anledningen till att vi var där idag var att Volvo CE (som bygger Dumprar, för er som inte vet) hade öppet hus. Ni fattar va!?  En liten pojk på 2,5 år och DUMPRAR!!! Det får man ju bara inte missa ju. Stora tindrande ögon kan jag lova att William hade.

Vi åkte en minidumper som var radiostyrd... skitcoolt tyckte t.o.m. jag.


Dumpershowen var häftig.


Inga kommentarer: