lördag 24 juli 2010

Flaskträning

Efter att William i flera nätter vaknat var/varannan timme för att äta så finns det ingen återvändo. Han e nog inte riktigt mätt. Jag har fortfarande mkt mjölk, men antingen e den tunnare eller så behöver han mer, han växer ju. Sen känner jag att jag behöver vara Marie ibland, kunna träffa kompisar, gå på bio, shoppa i lugn och ro etc och det kan jag ju bara göra om Peter ger honom mat. Har köpt bröstmjölkersättning på tetra, smidigt att använda i detta läget. Bara hälla upp så mkt man behöver, men jag får ändå slänga en hel del... Kan ju säga att det går sådär med att få William att ta flaskan. När han ligger i min famn vill han bara ha bröstet och Peter ger upp efter en halv minut... Suck!! Vad gör man? Jo, man sätter honom i barnstolen. Det går framåt men med myrsteg. Första gångerna tuggade han bara på nappen (har testat olika) och körde runt den i munnen men igår tog han nappen bra och åt 30ml, även om det tog tid. Idag bad jag Peter ta honom, som vanligt gav han upp direkt. Sen gick det inte att få William att ta flaskan mer. Han har börjat få humör min lille prins. Men jag ger inte upp, envis som en åsna SKA jag lyckas med eller utan Peters hjälp!!

Inga kommentarer: